joi, 24 septembrie 2009

Tovarasi, abia astept sa vad cat de frumoasa era viata!

Ma duc sa vad Amintiri din Epoca de Aur. Amintirile altora, ca eu am doar particule de amintiri de atunci.

Ia sa vedem... Aveam vreo 4 ani si eram mandria uneia din putinele familii din bloc detinatoare de TV. Aveam si radio, pe care maica-mea il tinea ascuns intr-o debara, intre surubele, cuie, ciocane, borcane de muraturi, icoane, etc. Radio-ul glasuia uneori in franceza, eu pricepeam cate ceva (multam maica-mii!) si parintii mei se dadeau pe langa micul aparat ca si cand era gaina cu ouale de aur.
Intr-o buna seara, una din vecinele cu descendenti de seama mea a venit sa-si dezlipeasca odrasla din fata TV-ului nostru. Ne uitam la desene animate, care au fost intrerupte brusc de inceperea celui de-al X-ulea congres al partidului...erau multe XXX-uri asociate cu cele congrese, nu le numara nimeni...

In timp ce vecina statea in usa, s-a trezit revolta in mine si am exclamat pret de 4 ani nervosi si vreo 10 kg de om ca "Ileana este proasta ca nu ne lasa sa ne uitam la desene". Palma care mi-a lovit obrazul, din senin mi-a ramas imprimata in creier. Taica-meu ma "corecta" public, sa nu cumva sa ne reclame vecina la Securitate...

Odata ce a iesit vecina din casa, mi-a cerut iertare pentru palma...Dar eu o simteam tot acolo, inca in creierul meu....Si inca mai cred ca Ileana era proasta gramada...

O chestie stranie insa, eu nu-mi amintesc nicio melodie misto din vremea aia, nici macar de la radio-ul ce vorbea franceza...Dar poate gasesc ceva in Amintirile lui Mungiu.



Amintiri Din Epoca De Aur - Tovarasi, Frumoasa E Viata! (trailer) - More free videos are here

2 comentarii:

  1. Legenda spune ca ei inca se invarteau atunci cand a trecut coloana oficiala :-)

    RăspundețiȘtergere
  2. @C.I. maine vad filmul. sa vad si eu cine, de ce si mai ales cum se invartea pe atunci :)

    RăspundețiȘtergere